tiistai 29. toukokuuta 2012

Minä

Kesä. Vihreää, kuuman asfaltin tuoksu sateessa. Sininen rauha valoisassa kesäyössä. Kun aurinko paistaa tunnen eläväni vahvasti. Sateisena päivänä huomaan alakulon hiipivän ajatuksiin. Jännä juttu, tätä en ole koskaan aiemmin huomannut. Ehkä minä en ole ihan eheä vielä.  Täytyy välillä miettiä kuka minä olen..

Minä. Sosiaalinen, naurava, ihmisten kanssa toimeen tuleva. Herjaa, läppää, naurua pientä yllytyshulluutta. Periaatteessa pelottava mutta kun oppii tuntemaan niin helposti lähestyttävä. Se mitä minä olen ulospäin. Sisällä on pidättyväinen, varuillaan oleva ihmisenkuvatus. Kauheaa on taistella ajoittain itsensä kanssa. Huomata kuinka tuo pidättyväisyys pyrkii ottamaan vallan. Sellainen minä en oikeasti ole. Mutta tällä hetkellä pelkään uutta rikkoutumista niin paljon että tuo puoli minusta pyrkii esiin.

Minä. Vaalenruskeat hiukset, vihreät silmät. Nenässä pisamia. Vartta 170 senttiä ja painoa 75 kiloa. Tatuointeja rakkaista asioista, arpia asfaltin kyntämisestä, huulessa patti halkeamisen seurauksena.  Korvissa reiät mutta harvoin koruja. Jalassa farkut, päällä t-paita. Minä olen kovin tavallinen. En kovin yllättävä siis.

Minä. Lenkkipolulla juoksemassa. Kahvakuulaa riepottamassa. Rullaluistelemassa, pyöräilemässä paikasta toiseen. Rakkaissa lajeissa hikoilemassa. Näitä en vaihtaisi pois. Ne ovat minut pitäneet elossa. Ja pitävät edelleenkin.

Minä. Musiikkia ja elokuvia. Raskasta rokkia, heviä, reggaeta, suomipoppia, millä tuulella sitä sattuu olemaan. Hyllystä voin dvd-soittimeen valita niin piirretyn klassikkoelokuvan kuin sotaelokuvankin unohtamatta huikeita klassikoita 1900-luvun alulta. Kauhua en uskalla katsoa yksin kuin ilman ääniä ja päivällä.

Minä. Soutuveneessä, mato-onki kädessä. Puita pilkkomassa. Hiljaisuutta, takkatulta, villasukat. Punaviiniä, hyvää ruokaa. Luontoa en mihinkään vaihtaisi.

Minä. Kirjoja joissa on historiaa. Tai romantiikkaa. Jännitystä, mielikuvitusta. Tarinan lopun ja viimeiset sivut luen aina ennenkuin alan kirjaa lukemaan. 

Minä. Niin kovin tavallinen. Tavallisen tyypin tavalliset haaveet. Meitä on täällä niin monta. Miksipä minä mitään kiinnostusta herättäisin....


2 kommenttia:

  1. Sinä, tavallinen ja paras juuri sellaisena :) Kuten ovat ne tavalliset haaveetkin.
    Kyselin tuolla toisella foorumilla, löytyiskö joltain blogisi osoitetta, kun olet muutamana päivänä ollut mielessä.
    Toivon sydämeni pohjasta, että löydät toisen tavallisista asioista haaveilevan tavallisen ihmisen - kunhan itse olet siihen valmis.

    Halauksin,
    KittyB

    VastaaPoista
  2. Voi Kitty! :D Onpa mukava kuulla. Kävin aiemmin foorumilla kurkkimassa, mutta nyt on ollut niin kamalasti kaikkea kiirettä ja siellä oli valtavasti uutta porukkaa tullut. Ei oikein pysynyt kärryillä jutuissa.

    Toivottavasti kevät on kohdellut suotuisasti ja olette kaikki voineet hyvin. Ihan mieletöntä kuulla sinusta! Ison hymyn sait juuri aikaiseksi kasvoilleni! :D

    VastaaPoista