tiistai 24. tammikuuta 2012

Miksi minulle raportoidaan?

Äääääh... nyt tulee vinkumista. Ei voi mitään. Periaatteessa yleensä en välitä siitä että ihmiset ovat uteliaita. Mielestäni se kuuluu osittain ihmisyyteen, olen itsekin utelias. Mutta miksi, oi miksi minulle pitää raportoida exäni tekemisistä ja menemisistä? "Näin hänet sen uuden kanssa." "No nyt se on tehnyt sitä ja tätä."

Ihan kuin noita asioita kerrottaisiin minulle ja odotettaisiin silmät kiiluen mitä tapahtuu? Romahtaako se? Parkuuko se silmät punaisiksi? Kiroaako se äijän alimpaan helvettiin? Rikkooko se tuon kahvikupin? "Pommi" tiputetaan ja sitten jäädään odottamaan että mitä tapahtuu. Tämä uteliaisuus on sellaista josta en pidä.

Hetken tunnen vihaa. Sitten ei enää mitään. Aivan sama. Se paska on poissa minun elämästäni. Ikuisesti. Ei minun tarvitse enää itkeä, kiljua, surra tai rikkoa. Se juna jatkoi matkaansa ja minä jäin tällä pysäkillä pois. Minä menen eteenpäin. Toiseen suuntaan.

Valitettavasti huomaan töiden lomassa monasti miettiväni edelleen että miksi? Tuota vastausta en tosiaan saanut, enkä sitä enää lähde kyselemään. Mutta ilmassa oleva kysymys lienee se syy miksi nuo asiast pyörivät mielessä. Mietin myös valitettavasti häntä. Meitä. En haluaisi.

Nyt on niin monta uutta onnellista asiaa elämässä että haluaisin jo unohtaa. Haluaisin jostain sellaisen keltaisen napin jonka veden kanssa voisi huuhtoa kurkusta alas. Samalla olla onnellinen ja unohtaa.

2 kommenttia:

  1. Huomenta päivää! :) Kuullostaa siltä, että uusi vuosi on tosiaan tuonut sulle uusia tuulia purjeisiin. Loistohomma! Eikä pienistä (tai suuremmista) takapakeista kannata lannistua.

    Tuosta sun ystävien raportoinnista...tulipa sellainen vaihtoehto mieleen, että ehkä he kokevat salaavansa sulta jotain jos eivät 'raportoi' näkemisiään ja kuulumisiaan. Eivätkä siksi halua kantaa sisällään moista tietoa, olipa se kuinka triviaalia hyvänsä. Ja tällöin raportointi tavallaan helpottaa heidän 'taakkaansa', vaikka se kuormittaakin sua.

    VastaaPoista
  2. Juu, tuulta on nyt riittänyt. Tuntuu ihan uskomattomalta että tosiaan hyviäkin asioita tapahtuu. Minulle. :) Monesta asiasta toki on jäänyt paha mieli, mutta ehkä nää uudet vähän kompensoi... ;)

    Tuolta kannalta asiaa en itseasiassa edes ajatellut. Ehkä se on sitä lojaaliutta jollain tasolla. Mutta silti tuntuu uskomattomalta että fb:ssä tulee yksityisviestejä että "nyt se on linjoilla. Eipä sitä ole näkynytkään"... :D Mutta joo. Ehkä tuo tosiaan voi olla tuota että ei halua "salata" mitään. Toisaalta olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että jos joku olisi esim. tiennyt tästä kuviosta ennen tunnustusta, olisin sen ehdottomasti halunnut kuulla. Eli siinä mielessä raportitkin kai on ansaittua. :D

    VastaaPoista